Jakie są rodzaje przesyłek i koszty przesyłki? |
Koszt wysyłki powinien być kosztem nadania przesyłki. W koszt przesyłki nie powinny być wliczone koszty opakowania czy dojazdu do dostarczyciela.
Dokładna cena zależy od wagi i wielkości przesyłki oraz od formy nadania. W tej chwili szafa.pl udostępnia sprzedawcom możliwość zaznaczenia kilku form przesyłek.
Ceny przesyłek przez Pocztę Poslką dostępne są na stronie cennika (dokładne ceny dostępne również TUTAJ + możliwość sprawdzenia ceny dla konkretnej wagi i wielkości) Poczty.
Poczta Polska - przesyłki nierejestrowane (bez polecenia nadania) - te przesyłki dzielą się na ekonomiczne i priorytetowe. Ich zaletą jest szybkość nadania w oddziale Poczty, jednak wadą jest brak jakiegokolwiek potwierdzenia wysłania i brak możliwości sprawdzenia przesyłki. Przesyłka nierejestrowana może zaginąć i w takim wypadku Poczta Polska nie ponosi odpowiedzialności, nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji. Jeżeli na szafa.pl kupujący zaakceptuje wysłanie towaru w taki sposób, nie może kierować do sprzedawcy roszczeń, jeżeli przesyłka nie zostanie dostarczona.
Poczta Polska - przesyłki rejestrowanej - poleconej (z potwierdzeniem nadania) - te przesyłki również dzielą się na ekonomiczne i priorytetowe. Przy ich wysłaniu konieczne jest uzupełnie dodatkowego druczka, który wraz z numerem nadania i pieczątką stanowi wiarygodne potwierdzenie wysłania przesyłki. Na podstawie numeru z potwierdzenia nadania przesyłkę można śledzić na stronie internetowej Poczty Polskiej (TUTAJ). W przypadku zaginięcia takiej przesyłki nadawca może zgłosić reklamację po 14 dniach od daty nadania i wartość przesyłki może zostać zwrócona. Z uwagi na wysoki koszt wysłania paczki sugerujemy korzystanie z tej opcji zawsze wtedy, gdy chcemy wysłać wartościowe przedmioty lub duże przesyłki o sporej wadze.
Poczta Polska - przesyłka paczką - taka forma przesyłki zawsze wymaga uzupełnienia dodatkowego druczka, który jednocześnie stanowi potwierdzenie wysłania. Nie ma możliwości wysłania paczki bez potwierdzenia nadania. Paczka również dzieli się na priorytetową i ekonomiczną. Paczkę zawsze można śledzić na stronie internetowej Poczty Polskiej (TUTAJ), a w przypadku zaginięcia przysługuje nadawcy prawo do zgłoszenia reklamacji.