Szafa.pl - Pomoc - FAQ - Przesyłka

Co zrobić, jeżeli sprzedawca nie udostępnił na stronie oferty innego rodzaju przesyłki?


Przede wszystkim zapytaj przed zakupem o możliwość zmiany. Kupujący ma prawo nawet po zakupie do zmiany wybranej formy przesyłki, szczególnie w momencie, gdy sam kupujący koszt tej przesyłki pokrywa. Sprzedawca nie ma podstaw, by odmówić podobnej zmiany, może jednak poprosić o stosowną dopłatę. Odmowa dopłaty (zgodnej z cennikiem Poczty), skutkuje odmową przesłania towaru inną formą przesyłki. 
 
W przypadku braku dostarczenia przesyłki, która miała być poleconą (przesyłka polecona ekonomiczna, przesyłka polecona priorytetowa, paczka pocztowa, przesyłka kurierska), zawsze istnieje potwierdzenie wysłania wraz z numerem, na którego podstawie przesyłkę można śledzić. Sprzedawca zobowiązany jest od posiadania potwierdzenia nadania przesyłki do czasu uzyskania jednoznacznej pewności, że została ona faktycznie dostarczona. Potwierdzenie stanowi bowiem podstawę do zgłoszenia ewentualnej reklamacji na Poczcie oraz potwierdzenia prawdomówności nadawcy przesyłki. Obowiązek zgłoszenia reklamacji, zgodnie z zasadami Poczty Polskiej, leży po stronie nadawcy przesyłki. 
 
Pamiętaj! Jeżeli ze śledzenia przesyłki wynika, że jest ona awizowana i oczekuje na odebranie, niezależnie od tego czy listonosz zostawił awizo czy nie, należy udać się na swój oddział Poczty i przesyłkę odebrać. 
Pamiętaj! Jeżeli przesyłka widnieje w systemie śledzenia przesyłek, a nie została dostarczona w ciągu kilku dni, warto poczekać przynajmniej 7 dni roboczych. Nadawca (sprzedająca) nie odpowiada bowiem za to, jak szybko Poczta Polska wywiąże się z obowiązku dostarczenia przesyłki. 
 
Jeżeli mimo tych informacji braku dostarczenia przesyłki nie udało się wyjaśnić, zgłoś się do Centrum Sporów przez formularz dostępny w zakładce “pomoc”: http://szafa.pl/spor-nowy.html
 



Czy ta odpowiedź rozwiązała Twój problem?
Tak Nie